Publikationen
-
Rix, J.;
Hess, T.
(Forthcoming)
From “Handmade” to “AI-Made”: Mitigating Consumers’ Aversion towards AI-Generated Textual Products
erschienen in: Proceedings of the 29th Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2023), Panama
Forthcoming
-
Rix, J.;
Gläser, M.
(2023)
Praxisstudien kompakt: Musik-Streaming in Deutschland: Erlössituation im deutschen Musik-Streaming-Markt 2022
erschienen in: MedienWirtschaft - Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie -
Rix, J.;
Gläser, M.
(2023)
Praxisstudien kompakt: Film- und Fernsehproduktion in Nordrhein-Westfalen
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie
2023
-
Rix, J.;
Hess, T.
(2022)
Hello, Mate! Insights from the Field on Leveraging Machine Teammates in Organizations
erschienen in: Proceedings of the 26th Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS 2022). -
Rix, J.;
Gläser, M.
(2022)
From Tools to Teammates: Conceptualizing Humans’ Perception of Machines as Teammates with a Systematic Literature Review
erschienen in: Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2022), A Virtual AIS Conference, January 3-7. -
Rix, J.;
Rußell, R.;
Rühr, A.;
Hess, T.
(2022)
Human vs. AI: Investigating Consumers’ Context-Dependent Purchase Intentions for Algorithm-Created Content
erschienen in: Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2022), A Virtual AIS Conference, January 3-7. -
Rix, J.;
Gläser, M.
(2022)
Praxisstudien kompakt: Global Entertainment & Media Outlook 2021–2025
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie 18(3), pp. 42-45. -
Rix, J.
(2022)
Rezension zu "RedakBot"
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie (18:1), pp. 58-63. -
Rix, J.;
Gläser, M.
(2022)
Praxisstudien kompakt: Verlagstrends 2022: Personalisierung als Wachstumschance
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie
2022
-
Rix, J.;
Lobigs, F.
(2021)
Praxisstudien kompakt: Medienmäzen Google: Wie der Datenkonzern den Journalismus umgarnt
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie (18:1), pp. 68-69. -
Rix, J.;
Hess, T.
(2021)
Praxisstudien kompakt: Angriff aus Hollywood
erschienen in: MedienWirtschaft – Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie (18:1), pp. 66-67.
2021
-
Rix, J. ;
Gläser, M.
(2020)
Praxisstudien kompakt: Verlagstrends 2020: Publisher zwischen Coronakrise und Digitalisierungsschub
erschienen in: MedienWirtschaft - Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie (17:4), pp. 58-61